Etiket

Wat leuk dat er enkele mensen die dit blog lezen en bekijken me uitgelegd hebben hoe je een etiketje in een lapje kan naaien. Ik heb natuurlijk ook Loes, mijn vrouw, gevraagd hoe dat gedaan moest worden en toen ben ik aan de slag gegaan.

DSC09902

Heel precies tekende ik de grootte van het etiket op de achterkant van het lapje waar het in gezet zou worden. Voorzichtig sneed ik een middenstukje open en knipte toen de hoekjes in. Zoompjes omgevouwen.  Het etiketje er met de goede kant onder gespeld. Toen vast genaaid.

DSC09905

Toch was het scheef en niet strak genoeg naar mijn idee en ook op aanraden van Loes, heb ik een deel uitgehaald en opnieuw gestikt. Toen zat het beter.

DSC09908

Toch heb ik weer de stof van het eerste lapje waar het etiket op moest genomen, want het andere lapje stond niet mooi bij het geborduurde etiket. Nu past het weer heel goed bij elkaar. Nu verder met de eerste pagina: het klepje van het envelopje, twee knopen en dan de knoopsgaatbandjes. Het lijkt erop dat ik haast zou vergeten om alles op elkaar te stikken. Eerst de details afwerken en dan in elkaar zetten is mijn idee.

2 Reacties op “Etiket

  1. Mooi etiket, altijd leuk om een nieuwe methode te leren toch! Ik leerde stuk inzetten van de nonnen en vind het nog steeds een heel leuke manier van werken! Veel plezier met je huswif!
    Groetjes
    Lida

Geef een reactie

