Quilt klaar!

De tweede Kaffe Fasset-quilt is klaar. Het is deze keer ook geknoopt, niet gequilt. De rand is er aan gezet. Helemaal klaar… nou ja, het etiket moet nog worden geborduurd en dat gaat bij mij met de hand, want geen van onze naaimachines heeft een letterborduur-programma. Ik ben nog aan het nadenken over de titel.

DSC09899

De Kaffe Fasset jelly roll heet Spring, maar ik vind het geen goede titel om het “Lente-quilt” te noemen. Een lente-quilt zou voor mij meer zacht groen in zich hebben met felle kleuren die er uitschieten, zoals een bollenveld. Ik kom uit de bollenstreek (Haarlem werd ooit bloemenstad genoemd). Ik vind lentekleuren bij de bloeiende bollenvelden passen. Maar deze quilt is géén bollenveld… Ik treur niet want vind vast wel een leuke titel voor deze fleurige quilt, het kan even duren.

Nog even hoe ik een blok heb opgebouwd: vier stroken van de jelly roll zijn aan elkaar gestikt, toen zijn daar vierkanten van gesneden.  Elk vierkant is toen diagonaal doorgesneden. Vier driehoeken vormen samen weer een vierkant. Het was wel even schuiven en puzzelen welke driehoek goed bij de andere paste. Daarna was het een geduld werkje om de blogs enigszins leuk samen tot een geheel te vormen. Eerst wilde ik de blokken aan elkaar stikken, maar dat zag er heel rommelig uit omdat de stroken niet door liepen. Met een band ertussen lijkt het net of de stroken verder lopen in het blok ernaast. Veel mooier.

De quilt heb ik afgelopen woensdag afgemaakt bij de bijeenkomst van de French Fancy Flowers, onze quiltgroep. Vandaag was het een zonnige dag en heb ik de quilt gefotografeerd op leuke plekken in onze tuin.

DSC09898

Voor de voordeur.

DSC09895

Over de waterput gedrapeerd.

DSC09900

Aan de waslijn gehangen met zicht op de antieke boerenkar, die ooit door ossen werd getrokken.

Onze plek is heel uniek en daarom laat ik deze foto’s ook zien, maar het gaat natuurlijk om de quilt.

4 Reacties op “Quilt klaar!

  1. Nee lente is niet de goede naam, daar heb je gelijk in want het zijn meer zomerse kleuren, maar wat denk je van kaleidoscoopquilt, want daar moest ik aan denken toen ik je blokken zag. Maar ik vind hem prachtig geworden en wat een schitterende plekjes laat je zien! Groetjes
    Lida

  2. Mooi! Super, in deze vrolijke kleuren, en de manier waarop je de blokken gemaakt hebt is erg mooi, ik zal het onthouden. En de manier waarop je de quilt gefotografeerd hebt is erg creatief.

Geef een reactie

