Enkele gemaakte figuurtjes en een oude foto.

Voor de Kerst brak ik het bovenste kootje van mijn rechter wijsvinger. Ik zaagde een blok hout voor onze kachels (wij stoken twee houtkachels in de winter, wat onze enige warmtebronnen zijn in huis) met een cirkelzaag. Het houtblok liep vast en werd bijna onmiddellijk terug gekaatst. Tegen mijn gehandschoende vinger. Pas na een week ben ik naar de dokter gegaan omdat het dik en pijnlijk bleef. Foto’s lieten zien dat het bovenste kootje gebroken was… Geen borduren, geen quiltwerk, alleen maar lezen en eten koken. Omdat ik toch niet langer naald en draad kon weerstaan, ben ik van de week toch begonnen te borduren. Het ging goed. Wel langzamer en voorzichtiger, maar mijn vinger hield zich prima. Dit is het resultaat:

DSC09856
De laatste drie figuurtjes zijn prima gelukt!

DSC09857

DSC09858

Tussendoor doe ik mee aan de trend om een foto van mezelf te laten zien toen ik 21 jaar oud was. Dat is inmiddels 41 jaar geleden. Het is een vage foto, want het is vergroot en ik had toen zelf geen fototoestel. Het is ook nog in zwart-wit, dus dat past wel weer bij mijn vorige blogje.

21

In  1971 haalde mijn onderwijsdiploma (hoofdakte) en vond ik een baan als onderwijzer op een basisschool. Jong, hippieachtig vonden de leerlingen me. Ik trouwde ook toen ik 21 was en dit is één van de trouwfoto’s. Geen jacket en stropdas of vlinderdas, nee, een witte coltrui en een zwart-velour pak.

4 Reacties op “Enkele gemaakte figuurtjes en een oude foto.

  1. Wat leuk Gerard, om van jou ook een foto te zien van je 21e 🙂 Wat vervelend van je vinger, het is natuurlijk altijd pijnlijk om iets te breken, maar onze handen zijn ons gereedschap, dus dat is een extra handicap. Hopelijk gaat het snel beter!

  2. Jeetje wat rot die vinger, doe maar voorzichtig en geef het tijd om te helen! Wat een geinige foto en we zijn dus even oud, alhoewel ik over een paar weken weer een jaartje ouder wordt! Veel plezier met je steekjes,
    Lida

  3. Ik durfde bijna niet verder te lezen, een cirkelzaag vind ik zo eng, als iemand daar mee bezig is durf ik niet te kijken. Gebroken is natuurlijk ook vervelend maar het had nog erger kunnen aflopen. Je borduurwerkjes worden mooi en je foto doet me denken aan mijn jongste broer die zag er op die leeftijd ook zo uit!

Geef een reactie

