De laatste week van 2012…

De laatste week van 2012 is aangebroken en dat is meestal een moment van terugblikken. Ik ben in de archieven gedoken en heb een mooi borduurseltje gevonden, dat heel mooi als Nieuwjaarswens kan fungeren. Het is een borduursel op een kussen, dat in 1979 door mij is geborduurd, mijn allereerste serieuze borduurwerk. Ik vond bij de Slegte een boekje over Arabische borduurwerk, wat mij heel erg aansprak. Ik ben vol goede moed begonnen nadat Loes, mijn vrouw, me had geleerd hoe je het beste kruissteken kon borduren. Het is een soort merklap geworden, waar ik een kussen van heb gemaakt.

DSC09808

Het is veel gebruikt en een deel is al versleten, maar weggooien kan ik het niet. Onze poes slaap er zo nu en dan op, dus het is nog steeds in gebruik. Hier enkele  vergrote details:

DSC09811

DSC02090

Met dit kussen wens ik jullie allemaal een gezellig Oud en Nieuw toe en een Happy New Year!

5 Reacties op “De laatste week van 2012…

  1. Wat een mooi kussen Gerard, en een mooie techniek, zo te zien. Weliswaar een ouder kussen, maar nog steeds actueel, ik kan mij voorstellen dat je hier geen afstand van wilt doen. Ik wens jou/jullie ook een hele fijne jaarwisseling toe, en dat 2013 maar een mooi en creatief jaar mag worden.

Geef een reactie

