Rustig verder gegaan…

De maandag-borduur-avonden zijn al weer ruim een maand geleden begonnen en daardoor ben ik weer mooi een stuk opgeschoten met de Vierlande-theedoek. De kronen zijn klaar en het eerste alfabet staat er op. Het tweede abc is wat groter en niet helemaal in verhouding met elkaar, dus heb ik enkele letters een beetje aangepast.

Op het originele patroon staat een omgekeerde letter p als een q, op dezelfde manier als deze twee drukletters. Ik heb onvermijdelijk iets speciaals met de letter Q, vanwege mijn achternaam Quak natuurlijk. Ik kies altijd voor een alfabet met een mooie Q. Alfabetten met van die vreemde letters Q maak ik eenvoudig niet, maar hier moest ik iets met die “q” doen. Toen ben ik van de O uitgegaan en met de krullen, die bijna aan alle letters zitten, er een Q van gemaakt.

De twee figuren met vogels moest ik ook een beetje aanpassen omdat ik verkeerd begonnen was. Toen het linker figuurtje  klaar was, bleek de onderkant één regel kruissteekjes boven de basislijn van de letters te staan, wat heel erg opviel. Toen heb ik er maar een regel onder gemaakt en bij de rechter moest ik er twee regels aan vast knopen… Het staat nu goed.

De Kaffe Fasset zomer quilt is eindelijk gesandwicht en geregen. Een redelijk pijnlijk werkje omdat ik het op de vloer doe en dat vinden mijn knieën en mijn rug niet leuk. Dank zij Gert kan ik de Kaffe Fasset lente quilt met twee planken, of latten gelijktijdig sandwichen en rijgen, wat veel makkelijker lijkt te gaan, omdat het op tafel kan gebeuren.

Hier zie je hoe ik me het quilten makkelijk heb gemaakt: in plaats van eindeloos steekjes te zetten, zijn er gele draden door genaaid en aan de goede kant vast geknoopt.

Ik geef onmiddellijk toe, dat het een heel eenvoudige en zeer makkelijke manier is. Maar ja, het werkelijke quilten vind ik nog steeds een eindeloos gebeuren en deze quilt wil ik volgende maand wel klaar hebben. Ik ben van plan om iets nieuws in Mirande bij de “Salon du Patchwotk” te laten zien, dus MOET deze af zijn!  Wel laat ik nog een keer mijn kikker quilt zien, want die blijf ik mooi vinden. Ik kijk er dagelijks naar omdat hij in de woonkamer hangt en elke keer denk ik: wat komt de kikker quilt hier prachtig uit…

4 Reacties op “Rustig verder gegaan…

  1. wat een heerlijke theedoek gaat dat worden. en het verhaal van de Q hoort daar natuurlijk bij. Knap om de vogeltjes op die manier ge op “grond ” te zetten, leuker als uithalen want dat wil niet zo goed met een theedoek. Een quilt knopen heb ik verschillende malen gedaan, op de kruispunten en in de blokken , vroeger was de gestickte deken ook afgeknoopt, Veel plezier op de Salon, Basje

  2. Wat een creatieve oplossingen heb je gevonden om de Q mooi te krijgen en om de vaas op de juiste hoogte te plaatsen. In deze patroontjes past dit prima. Fijn dat ik je op een idee heb kunnen brengen voor het sandwichen met de latten, ik vond het erg prettig werken. Succes met al je projecten.

Geef een reactie

