Tweede Kaffe Fasset-top

Enkele jaren geleden kreeg ik een Kaffe Fasset jellyrol in lente kleuren en eentje in zomer kleuren. De cadeautjes zijn nu verwerkt tot tops. De zomer Kaffe Fasset top zag je in het vorige blog en de tweede nu hier.

Het moeilijkste vond ik om een patroon van een blok te vinden, dat met de uitbundige Kaffe Fasset prints er ook mooi  uit zou zien. Het kostte nogal veel moeite om alle patronen op allerlei sites te doorzoeken. Het gekozen blok vond heel leuk passen.

De jelly rol haalde ik uit de verpakking en hing de stroken aan een lijntje in de werkkamer. Daar vanuit  zocht ik vier prints uit die ik mooi vond bij elkaar vond passen afwisselend licht en donkerder. De vier stroken naaide ik in de lengte aan elkaar en sneed er blokken van 8 inch van, die diagonaal in tweeën werden gesneden.

Van vier driehoeken werd een vierkant gevormd, door twee van het zelfde vierkant tegenover elkaar te leggen en twee van een tweede blok ertussen.

Dat werd aan elkaar genaaid en het blok was af.

Zo werden er zestien blokken gemaakt. Na heel veel schuiven wilde ik ze aan elkaar naaien, maar dan pasten de zijkanten niet, de schuine repen liepen niet door… Dus besloot ik maar om er sashing tussen te zetten.

De rode stof met witter stippen lag in de lapjeskast en paste er prima bij. Het resultaat is erg vrolijk!

Nu wacht ik weer tot we naar de grote stad gaan om batting en stof voor de achterkanten te kopen zodat ik  verder kan quilten…

2 Reacties op “Tweede Kaffe Fasset-top

  1. Wat is die leuk geworden en wat een gave manier om de stof te verwerken! Heb ook nog twee rollen liggen, wordt tijd dat ik die eens ga gebruiken en jij inspireert!
    Groetjes
    Lida

Geef een reactie

