Marciac-blok

Met de PIM (Patch in Marciac) besloten we een quilt te maken voor het stadje. Iedereen koos een thema van of over Marciac. Van het beroemde jazz festival tot de eenden en ganzen aan toe. Ik koos voor de vakantiehuizen aan het meer van Marciac, hun kleuren, de bomen en de weerspiegeling in het water. Ik tekende eerst mijn idee:

Ik maakte de huizen van verschillende lapjes en naaide dat aan elkaar met een stukje groen er tussen, maar ik vond het zelf niet mooi genoeg. Gelukkig veranderde men het formaat voor elk blok, dus begon ik helemaal opnieuw.

Zes huizen in verschillende kleuren op een rijtje met blauwe lucht en een groen strook, plus de weerspiegeling. Uit bruin gestreepte stof knipte ik de bomen dubbel en spelde ze vast.

Samen zag het er goed uit.

De bomen werden er met een festonsteek op genaaid.

Om het effect van water te suggereren, wilde ik vrij borduren met de naaimachine. Ik gebruikte het speciale borduurvoetje en het plaatje over de transporteur, zodat het lapje makkelijk heen en weer geschoven kon worden. Eerst een oefenlapje gemaakt en toen in het echt. Ik gebruikte blauw garen, maar dat was niet zo goed te zien, dus heb ik het nog een keer gedaan met wit.

Het heeft het formaat van een A4 velletje met een zoomtoeslag, wat werd gevraagd. In de vergroting is het water effect beter te zien.

Mijn bijdrage voor de Marciac-quilt is klaar. Ik hoop de andere blokken ook te zien, maar de inleverdatum is pas eind juli, dus ik moet nog even wachten. Nu kan ik lekker weer aan een nieuw project gaan werken. Alleen moet ik nog even bedenken wat ik ga doen.

4 Reacties op “Marciac-blok

  1. He, wat een leuk blok is dit geworden zeg. Ik herinner mij volgens mij nog wel dat je destijds hier de tekening hiervan liet zien. Creatief idee, om zo het water en de weerspiegeling te maken.

Geef een reactie

