Nacht-quilt.

We moesten ineens naar Nederland, want mijn moeder overleed. Natuurlijk heb ik geen steek uitgevoerd aan het quiltwerk of het borduren. Ik heb de “Salon de la broderie” via een vriendin hier in de Gers af moeten zeggen.

Nu zijn we weer terug in de Gers. Het is koud. Er moest weer hout worden gezaagd om de kachels aan te maken, en aan te houden. Regenstormen maken het er niet vrolijker op. Maar het geeft tijd om aan de naaimachine te zitten en de sterren aan de grotere lap te naaien. Ik noem het inmiddels mijn “nacht quilt”, vanwege de donker blauwe sashing en achtergrond van de sterren.

Het is de bedoeling dat er een rand omheen komt van punten, maar ik weer nog niet precies wat voor een punten. Wild goose is een optie, zodat er rechthoekjes ontstaan, maar dan naast elkaar in plaats van onder elkaar, of een hele rij driehoekjes van halve vierkantjes of driehoekjes van 60 graden. Daar ga ik nog even over sudderen.

Ondertussen ben ik wel bezig met een borduurwerkje, klein maar fijn, in halve kruissteekjes of te wel tent-stitches over één draadje. Eigenwijs als ik ben, dacht ik het iets leuker te maken en dus vertelde ik me, zodat ik een heel stuk uit mag halen… Vreselijk priegelwerk! Hoe het gaat worden laat ik een volgende keer zien, eerst verder uithalen.

4 Reacties op “Nacht-quilt.

  1. Hallo Gerard.
    Nog gecondoleerd met het verlies van je moeder en ja dan kom je niet aan steekjes toe, dan heb je andere dingen aan je hoofd, maar nu ben je weer lekker creatief bezig en het ziet er schitterend uit, succes met de steekjes
    Lida

  2. wat een vervelende reden om hals over kop naar nederland te moeten , mijn meelven, de nacht sterren worden en zijn prachtig komt er ergens ook een maan op?? basje

  3. Gecondoleerd met het verlies van je moeder dat is geen leuke reden om naar Nederland te komen. Wat het weer betreft hier is het ook herfstachtig, maar zaterdag zouden er zomerse temperatueren komen. De quilt ziet er prachtig uit, heel warme kleuren!

  4. Vervelend om te lezen dat je moeder overleden is, gecondoleerd met dit verlies, en sterkte in deze moeilijke tijd.
    Wat een geweldig idee om deze blokken op deze manier aan elkaar te zetten. Ik ben ook ooit met deze quilt gestart, maar ben nog niet veel verder gekomen. Wellicht verwerk ik de blokken die wel klaar zijn ook ooit op een dergelijke manier.

Geef een reactie

