Sterren.

Het was deze week iets minder mooi weer en dan kan ik me zelf toestaan om in mijn werkkamer te vertoeven om aan de sterrenquilt te werken. Ik had al geprobeerd om met paper-piecing een ster te maken en dat lukte aardig alleen het midden was niet helemaal gelijk. Ik vond dat nogal storend, al hoe wel de ster wel mooi is.

Ik heb toen maar eenzelfde sterk gemaakt,  alleen niet met paper-piecing. Omdat ik niet naar een patroon heb gezocht en dus geen mallen kon gebruiken, ben ik gaan rekenenen en toen gaan snijden. Het is wonderbaarlijk goed gelukt,  al neemt het snijden veel tijd in beslag. Het in elkaar stikken ging redelijk vlot.

Eerst maakte ik de lange midden strook. Daarna de zijstukken.

Toen kon de ster in elkaar worden gezet.

Nu heb ik vier sterren klaar.

Ik zal laten zien waar ze op het sterrenkleed komen.

4 Reacties op “Sterren.

  1. mooie ster,Ik maak een maatje op ruitjes papier, elk ruitje en cm, bij blokken van 3 eenheden is het dan eenvoudig uit te rekenen en kun je aan de hand van de blokjes me mallen maken, Basje Hier is he handwerkweer,

Plaats een reactie