Sterren…

In navolging van mijn theedoek, die afgemaakt wordt -ik ben alweer een een paar namen verder- heb ik de moed gehad om uit de mand met wachtende objecten de BOM blocks te halen, die ik bijna twee jaar jaar geleden ben begonnen. Ik heb alles wat ik klaar had uitgespreid en besloot om één block met de vierkanten eraf te halen en ze tegen elkaar aan te leggen, zodat het al wat lijkt te worden.

De lengte van de twee buitenste sterren- en vierkanten rijen zijn korter dan de middelste rijen sterren. Ik zal aan de uiteinden van de twee buitenste rijen een extra strookje donkerblauw naaien, zodat het allemaal gaat passen. Eerst nieuw donkerblauwe katoenen stof aanschaffen, want wat ik gebruikt heb is al op…

Maar wat dan?

Ik fantaseerde dat ik op de vier hoeken een ster-block wilde maken. Ik zocht overal naar leuke blocks en er zijn wel erg heel veel, dus zoeken kostte veel tijd. Ik begon voor een sterblock stof te snijden te snijden en zette het (te) vlug aan elkaar. Het zag er aardig uit, maar het was niet zuiver op de punten. Het was maar een probeerseltje, dus als ik meer van deze sterren wilde maken zal ik ze overdoen en netter trachten te werken.

Op de foto lijkt het mee te vallen, maar in het echt zie ik de ongelijke punten duidelijk.

Op internet zocht ik verder naar andere sterren en bedacht, dat “paper-piecing” misschien wel leuk zou zijn, dus begon ik dapper aan het uitprinten van de papieren en sneed de stof in de juiste maten. Stap voor stap naaide ik de delen aan elkaar en op het eind had ik de “wild geese variation star” .

Niet gek voor een eerste keer  “paper piecing” met een meer ingewikkeld patroon van een ster. Grappig is dat ik vier keer een zelfde vierkant maakte en die op het laatst aan elkaar heb genaaid. Alle punten kloppen goed, behalve het midden. Hoe dat kan weet ik niet, maar met de stof die ik heb gekozen zie je het wel! Loes’ raad was om het niet te “paper piecingen”, maar gewoon aan elkaar te zetten met in het midden één vierkant. Ik zie wel wat ik ga doen. Eerst dit even laten betijen, dan ga ik weer verder met mijn sterren-quilt.

2 Reacties op “Sterren…

  1. Wat een bekend patroon, volgens mij is dit een BOM van Guute, toch? Ik ben hier destijds ook mee gestart, maar nog niet veel verder mee gekomen. Toevallig kwam ik dit weekend een foto tegen van mijn resultaat tot nu toe, en ik bedacht dat ik van het middenstuk alleen misschien ook wel een tafelloper kon maken. Ik zal er nog eens over denken…

Geef een reactie

