Geborduurd schaar-etuitje

De tijd gaat snel en omdat de zevende december al heel dichtbij is, heb ik hard gewerkt om mijn cadeautje af te maken. Het behoeft enkel nog een mooi inpakpapiertje en iets aan de buitenkant en dan ben ik klaar! Het piepkleine speldenkussentje voor aan een schaartje heb ik al laten zien ( zie de blog van 9 november). Ook het borduurwerk voor één kant van het etuitje is daar te bekijken. Maar het gaat verder. Ik heb een klepje geborduurd en de achterkant. Toen moest ik even diep ademhalen om de volgende stap te zetten: het etuitje in elkaar naaien met een voering. Het is klein priegelwerk, wat ik normaal gesproken leuk vind, maar het is een cadeautje, dus moest het helemaal goed gaan.

Tijdens de Salon du Patchwork heb ik een klassiek vogelschaartje gekocht en met een gehaakt zijden koordje is het kussentje eraan bevestigd. Een drukknoopje houdt het klepje dicht en het schaartje uit het zicht. Als het etuitje is geopend en het schaartje is er uitgehaald, dan ziet het er zo uit, van de voorkant en van achteren gezien:

Het kussentje heeft twee verschillende kanten. De ene is met een blauw kruisje met rode bloemetjes en de andere is met een rood kruisje en blauwe bloempjes. In tentstitch over één weefseldraadje.

Ook de achterkant van het etuitje heeft ook afwisselende kleuren in de  borduursels, kruissteek over twee weefseldraadjes.

Ik zou zo’n cadeautje zelf wel willen winnen en dan weet ik dat het goed is. Het is mijn criterium om het cadeau te kunnen geven. Zo weet ik dat het een geslaagd cadeautje zal zijn!

3 Reacties op “Geborduurd schaar-etuitje

Geef een reactie

