Salon du Patchwork in Mirande

De derde Salon du Patchwork  in Mirande werd afgelopen vrijdag en zaterdag gehouden. Vrijdagochtend richtten we de stand in van de French Fancy Flowers.

Onze stand toonde vier quilts die aan het gaas waren opgehangen, drie quilts legden we op de tafels. Op de quilt van Sue toonden we de placemat en quilt van Loes, waar mijn berenpootquilt achter hangt. Op Nora’s vriendschapsquilt stond een schaal met kleine werkjes, om te laten zien dat patchwork niet altijd groot hoeft te zijn.

De snuisterijen waren niet te koop, tot grote teleurstelling van vele bezoeksters. Hilary’s Dresden Plate quilt werd zeer bewonderd om de lastige deeltjes van de cirkels. Het ziet er ook heel mooi uit.

We begroetten de andere standhouders alsof we één grote familie van quilters waren.  Natuurlijk bekeken we elkaars werkstukken en bewonderden ze. Sommigen schitterend gemaakt en prachtig gequilt en soms ééntje die eruit sprong vanwege de vreselijke kleuren, maar over smaak valt niet te twisten, dus hield ik braaf mijn mond. De kwaliteit van het getoonde werk was echt heel hoog.

In een stand achter ons kon je fantastisch leuke ouderwetse houten klosjes met garen kopen, ook oude vingerhoeden, schaartjes, knopen, garens en band, zelfs oude naaldenkokers van gedraaid hout en benen naalden om gaatjes te prikken in de stof en kantklosjes. Ik kocht gouddraad, want ooit wil ik nog iets met goudborduren doen. Ook kocht ik vijf kleurtjes blauwe echte borduurzijde, de aardige mevrouw gaf me een zesde cadeau. Loes kocht enkele oude kantjes. Een zeer gevaarlijke stand voor onze portemonnaie.

Het viel ons op dat er heel veel traditioneel quiltwerk te zien was en heel weinig modern. Zoals altijd in het zuid-westen van Frankrijk, wordt alles gevierd met een heerlijke maaltijd en ook hier in de markthal van Mirande, waar een prima lunch voor de exposanten werd georganiseerd.

Gezellig en uitstekend voor de  onderlinge sfeer van alle standhouders.

Het was weer een zeer geslaagde salon en de volgende keer wordt de vrijdag voor de opbouw gebruikt en dan gaan de deuren zaterdag en zondag voor het publiek open. Een prima initiatief!

2 Reacties op “Salon du Patchwork in Mirande

  1. Het ziet er weer heel gezellig uit, jammer dat het niet voor mij bereikbaar is, maar zo kunnen we ook meegenieten!
    Ik zie dat je blog is veranderd en heb je Markerlap weer bewonderd, was vergeten dat er de rozen van het bruidsrijglijf op stonden. Ben door jou geinspireerd ,op deze manier kan ik ook een lap maken voor mijjn souvenir.

  2. Wat een mooie bijeenkomst en een mooi fotoverslag. Er hangen prachtige quilts bij. Ik kan mij voorstellen dat je nog het een en ander aangeschaft hebt: van die houtjes klosjes zijn altijd mooi om te hebben.

Geef een reactie

