Blok 11 van de kerstlap…

Zoals ik al schreef, ben ik wel steeds bezig aan de Kerstlap. Natuurlijk staan er op dit moment nogal veel dingen op het programma, waaronder huid- en tandarstenbezoek, voorbereiding van de patchwork salon in Mirande, tekeningen ophalen, die twee maanden in een restaurant hebben gehangen, eten koken, eten bij vrienden en de patchwork groep. Allemaal heel erg leuk, behalve de tandarts natuurlijk, maar wel een beetje veel in een week tijd. Ondanks alle drukte heb ik mooi het elfde blokje af.

Dit blokje moest helemaal opgevuld worden met kruissteken. Ik vind het beter om niet van te voren het aantal steken te weten, die geborduurd moeten worden. Ik zou er misschien wel door worden ontmoedigd. De rode rand om het nachtelijke tafereel telt twee en negentig kruissteekjes hoog en breed. Dat betekent negentig kruisjes op ieder van de negentig regels. Maar negentig keer negentig is wel achtduizend en één honderd kruissteekjes…

Het stelt een schip met zeilen voor, die het nieuwe jaar inluidt, vandaar het jaartal 2012 op één van de zeilen. Het origineel heeft er 1802 opstaan. Mijn lap is precies 210 jaar later gemaakt! Ik vind de golfjes grappig ontworpen, hoewel ik zelf de nijging zou hebben om ze omgekeerd te maken, maar ik heb me aan het patroon gehouden. De boot schiet vuurwerk af en daar staat “happy new year” te lezen. De donkere nacht hemel heb ik eerst helemaal geborduurd en liet de plekjes waar het verdere vuurwerk moest komen open.

Toen de nachthemel opgevuld was, ben ik het vuurwerk gaan invullen. Als je op de foto’s klikt verschijnen ze groot op het scherm.

De voorgeschreven kleuren gebruik ik niet. De door mij gebruikte kleuren zitten allemaal in de Victorian Christmas coulors van Mulberry Silks, waar ik het donkerblauw apart van heb besteld, want dat zat  niet in het kleurenpallet en een donker rode nacht vind ik niet mooi en ook niet kunnen.

Nog maar één blok te doen. Ik ga het klaar hebben voort de Kerst!

3 Reacties op “Blok 11 van de kerstlap…

  1. Ook dit is weer een erg mooi blok geworden, en wat een werk is dat he, zo’n “all-over” patroon!? Je bent goed bezig: dit gaat je zeker lukken om voor Kerst klaar te hebben.

  2. natuurlijk krijg je het af voor de kerst, het wordt prachtig! Mooi zijdengaren heb je gekocht in Mirande, de foto’s waren natuurlijk een tikje jaloersmakend 🙂 oei, en dat op thanksgiving…

Geef een reactie

