Geborduurd cadeautje

Ieder jaar wordt een lunch van de French Fancy Flowers georganiseerd, waar traditioneel een cadeautjes grabbelton bij hoort. Dit jaar houden we dat op 7 december.  We gaan ervan uit dat we de cadeautjes zelf maken, waardoor er natuurlijk wel iets gemaakt moet worden. De 3 F’s is een patchwork groep, maar ik wil niet ieder jaar een patchworkje in elkaar zetten, dus deze keer maak ik een borduurwerkje. Uit het onvolprezen boek “Repertoire des frises” van Valérie Lejeune, haalde ik een patroontje van een ornament, wat ik in de “tentstich” (half kruissteekje of petit point) over één draadje borduurde in rode en blauwe zijde.

Het geheel is kleiner dan twee centimeter, omdat het een mini speldenkussentje wordt, wat ik aan een schaartje ga hangen. Ik heb de achterkant in dezelfde kleuren, maar anders om gemaakt. Het zou wel een heel klein cadeautje worden, bedacht ik me, en toen besloot ik om ook maar een schaaretuitje te borduren. De schaar zal ik aanschaffen en dan de grootte van het etuitje bepalen. Maar eerst het borduursel. Deze keer in kruissteken over twee draadjes linnen.

Inmiddels is het speldenkussentje klaar, opgevuld met restantjes zijden draden, voorzien van een gehaakt zijden koordje en dicht genaaid met onzichtbare steekjes.

Verder ben ik nog niet gekomen, want ik ga ook nog stug door met de kerstlap en heb ook de kikkerquilt van een geborduurd etiket voorzien. Dit is tot nu toe het resultaat van het werk aan het cadeautje:

Ik denk dat er nog een klepje geborduurd wordt en een ornamentje voor de achterkant. Ik zal het eindresultaat laten zien als het zo ver af is.

2 Reacties op “Geborduurd cadeautje

Geef een reactie

