Blok nummer 10.

Op 23 oktober is het tiende blokje afgekomen. Bijna de helft ervan bestaat uit tekst en dat schiet altijd lekker op.

De letters zijn eenvoudig, niet allemaal gelijk, waardoor het soms lastig is om te lezen wat er staat. Het gedichtje gaat als volgt:

I heard a bird sing in December,

A magical thing

and sweet to remember

Twee kardinaaltjes -zo heten deze Amerikaanse vogeltjes- op een besneeuwde dennentak. Het was even goed zoeken naar de kleuren die ik moest gebruiken, want mijn gekozen kleuren palet had niet de gevraagde kleuren. Ik moest kiezen uit wat er in de zijde van de Victorian Christmas kleuren voorradig was. Ik was even bang dat er geen goede kleuren beschikbaar  waren. Even Google gebruikt en je vindt een foto van zo’n vogeltje:

Het zijn gelukkig duidelijk kardinaaltjes geworden en daar ben ik heel blij om. Het dennenappeltje vind ik ook mooi geworden. Verder staan er nog een drietal kronen op de lap, waarvan er eentje op zijn kop geborduurd is. De lange steken van de dennennaalden zitten niet echt strak, al hoewel het tijdens het borduren strak op het doek zat. Misschien als het  (voorzichtig) is gewassen en gestreken dat het dan goed op zijn plaats blijft.

Nog twee blokjes!

2 Reacties op “Blok nummer 10.

  1. Weer een blok klaar, misschien toch ? De rode kardinaal hebben we jaren geleden gehad, het is een pracht vogel, zielig in een kooi. Enkele maanden is hij bij ons geweest, op een morgen lag hij dood in de kooi. We hebben toen parkieten aangeschaft, die zijn een langer leven beschonken!

  2. Beste Gerard,
    Ik ben bezig een (niet-commercieeel) boek samen te stellen over de families
    Qua(c)k (genealogie) en over alle wetenswaardigheden omtrent de naam
    Qua(c)k. Graag zou ik eens via de email contact met je willen hebben.

Geef een reactie

