Nummer 9 van de kerstlap.

Ja, ook de kerstlap vordert gestaag. Afgelopen week heb ik weer een blokje af gekregen: de negende.

Zo alle negen bij elkaar geeft al een goede indruk hoe het gaat worden. De teksten zijn eenvoudig te borduren en de kronen en vogels ook. Ik heb toch problemen met de kerk gehad.

Alle stenen zijn verschillende formaten en ze herhalen zich niet, zodat er geen evenwichtige opbouw is. Het blijft goed tellen en heel goed opletten. Als mijn aandacht even verslapte (vanwege de gesprekken die toch ook gevoerd werden tijdens het borduren), dan ging het mis en moest er weer zuchtend worden uitgehaald, maar op het eind is het toch nog goed gekomen met het kerkje.

Deze kerstboom vind ik een mooie kerstboom, eenvoudig van vorm, versierd met kerststerren en met een goede ster gekroond. O jee, ik zie dat ik het stammetje vergeten ben te borduren. Het zijn maar drie kruissteekjes in het bruin, maar ik heb ze totaal over het hoofd gezien. Voor ik de volgende ga maken zal ik het toevoegen…

Als ik zo door ga, begin ik te geloven dat het werkelijk af kan zijn voor de Kerst! Gewoon verder gaan en dan zien we wel. Nog drie blokjes!

2 Reacties op “Nummer 9 van de kerstlap.

  1. Je bent lekker bezig, misschien dat het dit jaar toch gaat lukken. Die kerstboom is inderdaad leuk geworden, zo met die kerststerren er in. En knap dat het een zwevende boom is 🙂

Geef een reactie

