Kerstboom boerderij blokje

Het zevende blokje is af! Het gaat goed. Ik hou vol en blijf borduren om te zien of het met Kerst af kan zijn, ik bedoel wel Kerst  2011, want in december 2012 is het zeker klaar!

Er zitten in het kleurengamma van “Victorian Christmas” maar drie kleuren groen en dan is het een beetje schipperen waar ik welke kleur groen zal gebruiken. Het moet wel een beetje afwisselend zijn, anders worden de al bijna eendere bomen nog saaier. Wat een heerlijk primitief trekpaard is er geborduurd. Leuk!

Terwijl ik deze bovenstaande foto bekijk, zie ik, dat ik niet consequent ben geweest: het dak is niet bedekt met sneeuw en de grond wel. Om het een beetje te camoufleren heb ik onmiddellijk een sneeuwrandje op de nok van het dak geborduurd, want het dak in twee kleuren bruin vind ik erg leuk en wil ik niet uithalen.

De Lowry Tree Farm is een plaats van vrede, volgens de tekst van het lied van de Kerstlap, want de woorden “Of Peace On Earth” staan boven het plaatje van de kerstbomen boerderij. De keus om de kerstboomschuur rood te maken, was makkelijk, want in de States zie je vaak zo’n rood geschilderde houten schuur. Moeilijker werd het toen het donkerder rood op was en in de nieuw aangeschafte  zijden serie “Victorian Christmas” bleek die specifieke rode kleur er niet in te zitten. Ik moest een ander rood zoeken en die is niet hetzelfde. .. Gelukkig valt het niet of nauwelijks op.

Op naar  blokje nummer acht…

3 Reacties op “Kerstboom boerderij blokje

Geef een reactie

