Winterstafereel…

Het winterpret blokje is klaar. Het duurde even voor het zover was, maar grote lege vlakken invullen met één kleurtje is saai werk en duurt lang, helemaal als je het uit moet halen vanwege een telfout, waardoor de horizontale lijnen niet meer kloppen…

Een echt wintersplaatje met schaatsende kinderen, een sneeuwpop en zelfs een arrenslee. Dit is geen Frans plaatje, maar meer Hollands en waarschijnlijk dus ook Amerikaans. Ik heb het een en ander veranderd, want een arrenslee die enkel en alleen door leidsels wordt getrokken, bestaat niet, vandaar dat er een soort disselboom is geborduurd.

De originele brug heb ik tot een kleinere gemaakt en het vreemde hert, dat op de brug loopt, heb ik weggelaten. De sneeuw op het dak van het huis is niet op het origineel te vinden, daar liggen rode dakpannen op. Het viel mij bij een eerder blokje op, dat de grond wel met sneeuw bedekt was, maar  het dak niet. Zoiets ontdek je pas nadat alles is geborduurd en dan wil ik dat toch niet meer gaan uithalen. Om de lege plek van het niet geborduurde hert te compenseren heb ik wat meer sterren gemaakt.

De zes blokjes zien er bij elkaar al heel aardig uit! Nu de resterende zes nog…

Ik ben wel over de helft en roep dat het waarschijnlijk 2012 zal worden voor het klaar is, maar ondertussen probeer ik toch om het voor de komende kerst af te hebben… Hard door werken dus.

4 Reacties op “Winterstafereel…

  1. Wat een leuk winters tafereel is dit geworden. Ik ben benieuwd of je het gaat halen deze Kerst, anders is er inderdaad volgend jaar gewoon weer een nieuwe kans. Veel borduurplezier.

Geef een reactie

