Derde blokje.

Al een poosje heb ik het derde blokje van de Kerstlap af. De foto ervan heeft even op zich laten wachten, maar is dan toch eindelijk gemaakt.

De fruitschaal is gevuld met een ananas en rode appels, ernaast liggen drie peren, we zien een vogel en een mooi simpel randje rechts en rechtsboven. Ik heb geen idee of men in de 19e eeuw ananassen met Kerstmis kon eten in Noord-Amerika, maar ik vind het wel een prachtig patroontje.

De beelden passen niet echt bij de tekst, want wat de plaatjes met de oude bekende kerstliederen hebben te maken ontgaat mij geheel. Maar het is wel een heel mooi plaatje geworden.

Ondertussen heb ik natuurlijk verder geborduurd, veelal buiten om toch ook van het mooie weer te genieten. Het is een beetje apart om sneeuwpatroontjers te borduren als het boven de vijfentwintig graden in de schaduw is, maar het zijn leuke sneeuwvlokken geworden.

Ook dit huis wordt een Gascons huis. De kleuren zijn weer aangepast aan mijn gekozen kleurenpalet, wat wel even lastig is om te bepalen wat in welke kleur geborduurd gaat worden. De stenen van het huis zijn op de teltekening in de kleuren ‘brick medium’ en ‘brick light’. Er zit geen enkele steenkleur in de Victorian Christmas kleuren. Ik koos voor bruinachtig rozerood en licht bruin. De ramen worden donkerder bruin en de luiken donkerrood, zoals men in de buurstreek, Baskenland, gebruikt. De ruiten worden geel, alsof er licht brandt.

2 Reacties op “Derde blokje.

Geef een reactie

