Terug van weggeweest

Ik heb geen nieuw handwerk te laten zien of vorderingen van de al eerder genoemde  kerstlap en kikkerquilt. Wij zijn twee weken in Nederland geweest en daar heb ik nooit tijd om maar één steek te zetten, dus heb ik ook geen werkjes meegenomen. We hobbelden van familie, drie dagen, naar familie, ook drie dagen, naar vrienden om met groepen mandala’s te tekenen, waar hier drie foto’s van mijn mandala’s te zien zijn:

Ik teken intuïtief, zonder te gaan verzinnen wàt ik ga tekenen. Als ruggensteuntje trek een een affirmatie kaartje wat bij deze mandala “transformatie”  was.

Bij deze tekening trok ik het kaartje “balans”.

Deze tekening werd gemaakt met het kaartje “tederheid”.

Zes dagen bleven we bij onze vrienden. Daarna reden we weer naar familie, waar we nog eens drie dagen bleven. Je hebt nauwelijks tijd om je koffer uit te pakken, dus dat deden we ook maar niet. Het fijne van deze reis is toch om onze moeders weer te zien. Oude mensjes van 92 en 94 jaar, die heel blij zijn als we aanwippen. Het is gauw te vermoeiend voor mijn moeder, maar een wandelingetje met de rolstoel is gelukkig een echt uitje, waar ze heel erg van geniet.

Terug gekomen heb ik wel weer aan de kerstlap gewerkt, maar nog niet één keer heb ik de quilt aangeraakt. Er zijn zo van die dagen, dat ik moet kiezen wat ik ga doen. Er is in feite te veel keus: ik heb een opdracht om een mandala voor iemand te maken, de tuin roept om aandacht, het gras mag voor de tweede keer gemaaid worden, de kerstlap ligt klaar om mee verder te gaan en de quilt zit opgevouwen in mijn quilttas te wachten tot ik hem weer tevoorschijn haal.  Grappig, dat ik tijd te kort kom om alles te doen wat ik zou willen doen, terwijl ik geen werk heb… Kiezen hebben we nooit echt geleerd, we moesten doen wat anderen van ons verlangden, maar nu kies ik zelf en dat is heel lekker!

3 Reacties op “Terug van weggeweest

  1. Leuk om weer wat van je te horen, is het niet heerlijk om nu eens precies te doen waar we zin in hebben Dat is de charme van het ouder worden. Niets moet, alles mag. groetjes.

  2. Ha Gerard, je bent er weer las ik op de Fancy Flowers weblog. Jullie hadden bezoek uit Nederland zag ik! Mooie werkstukken daar en ook hier bij jou. Je tekenwerk is prachtig! Fijn dat je zo genoten hebt van je veertien “Hollandse” dagen.

Geef een reactie

