Tussendoortjes

Op een of andere manier probeer ik toch om zo nu en dan een paar steekjes te zetten  aan de kerstlap en de Berliner. Omdat de kerstlap in allerlei rode en enkele groene, geel en goudachtige zijde draden geborduurd wordt, kies ik de kleuren zelf, want het oorspronkelijke voorbeeld is eigenlijk nauwelijks in kerstkleuren.

De bloemen worden een soort sierveren van de vogel, die daardoor een apart soort pauw is geworden. Het is echt in kerstkleur.

Ik borduur altijd in een ring, zoals op de foto is te zien. Laatst probeerde ik even een snel kruissteekje op een losse lap en dat ging helemaal niet fijn. Ik doe het dus voortaan met een ring! Eigenlijk is het een lijstje waar men een borduurwerkje tussen twee ovale ringen klikt. Het oogje waar het mee op te hangen is, schroefde ik er uit. Annemieke werkte daar al mee en haar slimme ideeën neem ik graag over. Deze lijstjes bestaan in verschillende maten. Je klikt de borduurlap er tussen en je hebt een prima kleine borduurring zonder hinderlijk schroefje waar de borduurdraad altijd achter blijft haken.

Het eerste blok is nog niet af en ik heb al meer dan zeven patronen voor de volgende blokken. Voor Kerst 2011 is het misschien af.

Het rozenkransje is nu af en ik heb er een letter g middenin geborduurd. Daarnaast een trapje in ‘tentstitches’ (halve kruissteken).

We gaan ongehaast en opgewekt verder.

Een Reactie op “Tussendoortjes

  1. je Berliner wordt wel indrukwekkend mooi zeg, en naar je totale kerstborduurgebeuren ben ik ook wel benieuwd. Goed dat je tussen het verbouwen ook nog wat tijd hebt voor een steekje 🙂

Geef een reactie

