In mei…

In mei leggen alle vogeltjes een ei,

behalve de koekoek en de griet,

die leggen in de meimaand niet.

Ik heb geen ei gelegd, al ben ik natuurlijke wel een vreemde vogel, maar ik heb bijna geen steek uitgevoerd. Daardoor kwam ik in de knoop met het quilt project, waar voor de maand mei vijf blocks werden verwacht om te maken. Tja, daar ben  ik niet aan toegekomen, doordat mijn vader overleed en wij daardoor plotseling naar Nederland moesten. Ik ben nu druk bezig om de achterstand in te halen, maar er zijn andere projecten bezig, die nu voorrang hebben: gras maaien, onkruid wieden, helpen bij de bouw van de badkamer en de catering van de bouwers verzorgen en dan natuurlijk de maandagavond frot bij Annemieke. Het is ook nog leuk weer, dus het zwembad vraagt ook aandacht en wij zijn veel buiten.

Toch heb ik drie van de vijf blocks in elkaar geprutst. Lekker priegelen om die kleine hokjes aan elkaar te zetten. Van Annemieke hoorde ik dat je het beste lange repen aan elkaar kunt naaien om daarna de kleine vierkantjes op maat te snijden.

Daarna is het makkelijker om de blokjes aan elkaar te naaien.

Het kost me bijna een dag om alle onderdelen te snijden en een heel block in elkaar te zetten.

De onderste is als het middenblock van deze rij bedoeld en de bovenste heeft al een tweelingbroertje die onder de middelste komt.

Nu ben ik bezig om twee buitenste blocks te maken. Het secuur meten en snijden, zonder dat het verschuift, kost veel tijd en dan komt het aan elkaar zetten natuurlijk nog… De juni-opdracht heb ik al binnen, maar daar ga ik pas mee beginnen als deze serie klaar is.

2 Reacties op “In mei…

  1. ach jee, achterstanden in het werk 😉 Je tweelingen mogen er zijn hoor, mooie stofjes en handige tips van Annemieke. Ik denk dat jij de Griet maar moet vertolken,

    Ik speel klarinet dus mij valt de koekoek te beurt 🙂 Twee noten. Enig idee hoe moeilijk het is om die zuiver, prachtig van toon en spannend te spelen?
    Mooie lapjes voor je quilt, ben zeer benieuwd hoe het geheel er straks uit komt te zien. Je gaat hem toch wel met de hand quilten hè?

Geef een reactie

