April-sterren-blocks

Guute gaf op 1 april de volgende serie sterren voor de Civil war bom quilt. 5 blocks of te wel 5 sterren werden er verwacht. Ik had het veel te druk met andere bezigheden, zoals verjaardagen, gasten, bouwactiviteiten, schilderwerk van een deur en alle gasten van maaltijden voorzien, om de blocks ook nog te gaan maken. Maar ik wilde voor het eind van de maand toch de blocks af hebben. Toen alle gasten weg waren en er nu even een pauze is in de bouwwerken, heb ik lapjes bij elkaar gezocht, ben de mallen gaan snijden en toch ook maar de figuren op de stof getekend en tja, toen was het nog maar een kwestie van aan elkaar naaien. De eerste drie blocks vielen niet mee. Ik had aardig veel moeite om alles precies aan te laten sluiten.

Maar bij de twee laatste blocks lukte het me veel beter.

Een kleine ster binnen een grotere. Het middelste vierkantje komt terug in alle vijf de blocks, zodat ze niet alleen staan. Het donker blauw komt terug in de vorige blocks. Zo wordt het samen toch een geheel.

Alle vijf de sterren zijn aan elkaar genaaid en het vormt een mooie rij samen.  De eerste Mei komt de volgende opdracht. Ik ben benieuwd.

Geef een reactie

