Salon de la broderie et du point compté

De salon is al weer voorbij. Het was de eerste keer dat de gemeente Mirande een borduursalon organiseerde en vandaag trok het veel meer mensen dan gisteren. Alle leden van de maandagavond-frotclub waren aanwezig en dat was al een trekpleister op zich. Omdat er vrijdag niet veel bezoekers waren, zaten we snel te borduren en dat trok toch weer de aandacht.

Alle bezoekers vonden het geweldig en ons werk werd zeer bejubeld. Een Franse mevrouw riep uit: ‘Vous n’êtes pas de concurrence, parceque vous êtes trop beau!’

Wij waren inderdaad geen concurrentie, want wij verkochten niets van onze borduursels. Alleen kon men het setje om het souvenir-merklapje te maken aanschaffen. Slechts drie werden er verkocht. De meesten hadden allerlei argumenten om het niet te kopen: te klein, te slechte ogen, te veel werk, geen tijd voor… Maar het idee om een merklapje voor zo’n evenement te maken vond iedereen een uniek idee! Nogmaals bedankt Marcella, want het idee kwam in me op toen ik jouw blog las en je “Aan-de-rol-merklapje” zag. Ook bedank ik hier Elma, want zij maakte dat merklapje voor de tentoonstelling.

Het marker-witwerk van Annemieke en mij werd met open monden bekeken.  Annemieke werkte aan haar Schwalmische project en dat werd  zeer bewonderd en geprezen.

Ook de miniatuur borduusels trokken belangstelling. Mariette’s kleurige tafelkleed, één van de vriendschapslappen, werd door de Franse bezoeksters hoog geprezen. Het tafelkleed lag op de hoek naast de stoel met de setjes voor de merklap.

Op het tafelkleed ligt de “Rosina Lüger rol” van Annemieke. Mariette wilde geen lange rol maken en heeft het zo opgelost:

Al met al een zeer geslaagde “salon”. Moe en voldaan hebben we alles weer ingeladen en zijn naar huis gereden.

Thuis dronken we een wel verdiend glas wijn!

4 Reacties op “Salon de la broderie et du point compté

  1. sprakeloos van bewondering, wat een mooie dingen op de foto’s. Je zou zo door het scherm willen stappen om al jullie schatten in handen te nemen. Met “un verre” erbij natuurlijk, want zo gaat dat bij jullie 🙂 Mooi de Rosina’s, de “eikenblad”samplers, het prachtige witwerk van Annemieke (wat wordt haar Schwälmerlap prachtig!) en de vele mooi ingelijste werken! Klasse, wat zullen de bezoekers genoten hebben. Bijzonder vind ik ook de lap rechts naast de eikenbladlap op de eerste foto. Een bijzonder mooi werkstuk.

    Fijn dat jullie salon geslaagd was. Wij gaan nog twee weken door in de Timmerwerf, gisteren de 1000ste bezoeker ontvangen en de komende weken nog veel extra groepen door de week. Misschien ontmoet ik zelfs een (of twee) van onze gezamenlijke handwerkvriendinnen. Ik verheug me er op!

    groet aan allen, Marcella

  2. Hallo Gerard, puur toevallig kwam ik op jou weblog terecht. Wat leuk, de tweede man die zich bezig houdt met handwerken(althans die ik tegenkom in weblog-land). En wat maak je prachtig borduurwerk, en wat fijn !! Het ziet er allemaal mooi uit wat ik op de foto’s zie, en vooral zoveel veel. Jammer dat het zo ver weg is, anders was ik zeker komen kijken. Ik blijf je volgen en ben benieuwd wat je nog meer laat zien.

  3. Hallo Gerard,

    Wat leuk te lezen van jullie borduursalon in Mirande!
    En dan dat mooie borduurwerk allemaal op je site!
    Er wordt hard gewerkt op de maandagfrotavond!
    Wens jullie allen veel succes en veel borduurplezier met de Kerstlap!
    Kom beslist eens kijken!
    Blijf je site volgen en genieten van je(jullie) prachtige werkstukken!

    Groet aan allen!

    Marianne

Geef een reactie

