Block 2 van Civil War Bom

Na dagen van pogen acht ruiten netjes tot een ster aan elkaar te krijgen, afkeuren en opnieuw een poging wagen is het toch gelukt. Ik ben nog een beginner op de naaimachine en dat ding doet soms alleen wat hij zelf wil, dan gaat hij scheef, of maakt een onverwachte bocht. Stof is soms erg eigenwijs en wil niet aan elkaar genaaid worden. Het is maar goed dat ik alleen in mijn kamer zit, want ik geloof niet dat mijn woordkeus erg netjes is als er weer eens iets uitgehaald en overnieuw gemaakt moet worden.

Acht ruiten tot een ster zien te krijgen lijkt goed te gaan als ik bezig ben, tot ik het resultaat zie en de middelpunten erg lelijk tegen elkaar genaaid zitten. Wat mij ook gebeurde: de midden ster bobbelde in plaats van netjes plat te blijven liggen. Zelfs persen met een natte lap werkte niet.

Op de foto lijkt het nog wat, maar in het echt zie je, dat het midden van de linker ster echt niet bij elkaar zit. Door het patroon van de stof zie je bijna niet hoe lelijk het middelpunt is geworden van de rechter ster.

Van dit ontwerp moeten twee exemplaren worden gemaakt. Doordat de rode-beige bloemetjesstof van een redelijk kleine lap kwam, vermoedde ik dat ik niet genoeg zou hebben voor de tweede. Ik koos een andere stof  voor de midden ster.

Ik heb niet de stofkeuze van Guute overgenomen, maar mijn eigen kleuren gekozen. Ook vond ik het mooier om geen groot duidelijk vierkant te creëren, maar de stervormen te accentueren. Volgens het voorbeeld zou ik de lichte rood-beige stof ook in vier punten moeten plaatsen, waardoor er twee grote vierkanten worden gesuggereerd. Sterren vind ik mooier.

Geef een reactie

