Speldenkussentje.

Met onze patchworkgroep houden we ieder jaar in Januari een maaltijd, waarvan thuis iedereen een onderdeel  voorbereidt, meebrengt en we verorberen het met elkaar. Het fungeert als een soort combinatie van een Nieuwjaars en Kerst maaltijd, want ieder maakt ook een cadeautje. Patchwork of borduurwerk, als het maar zelfgemaakt is. De cadeautjes worden mooi ingepakt, van een nummer voorzien en later trekt iedere deelnemer een nummertje. het getrokken nummer bepaalt het cadeautje. Altijd spannend.

Deze keer had ik geborduurd met rode en blauwe zijde op linnen. Een kruissteekpatroontje in “tentstiches” gedaan. Ik heb er een speldenkussentje van gefabriceerd en aan de randen kleine, rode en blauwe kraaltjes genaaid. Ik was tevreden, maar er moest nog een doosje omheen, dus karton snijden, stof uitzoeken, een doosje in elkaar lijmen, met stof bekleden en de binnenzijde met papier beplakken. Het stofje vond ik in de lappenvoorraad, een Jugendstil motief en daar paste mooi donkerblauw kraftpapier bij.

Aan de kraaltjes maakte ik nog een roze vogeltjeskraal vast. Alle kraaltjes kreeg ik van een lieve vriendin om Indianen kralenborduurwerk te gaan doen. Degene die het nummer van dit pakje trok, was heel blij en vond het gelukkig prachtig! Ik ben helemaal tevreden.

Geef een reactie

